Syrena Napisano Lipiec 5, 2014 Share Napisano Lipiec 5, 2014 Percepcja podprogowa (subliminalna) - oddziaływanie na mózg informacji bez jego świadomości ich spostrzegania. Dotyczy bodźców wzrokowych lub słuchowych, które trwają zbyt krótko, by mogły zostać świadomie zarejestrowane (w przypadku percepcji wzrokowej oznacza to bodźce trwające krócej niż 0,04 sekundy) albo są zamaskowane innymi bodźcami, które mają wpływać na przetwarzanie innych bodźców. Podobnie niektórzy uczeni uważają, że bodźce odbierane podczas snu są przetwarzane w podobny sposób. Niekiedy uważa się, że takie słabe bodźce nie powodując świadomej refleksji, czynią nas bezbronnymi, gdyż nie możemy się obronić przed zawartą w przekazie sugestią. W efekcie sugestia ta mogłaby być traktowana jako własna myśl lub zalążek pomysłu bądź pragnienia, podobnie jak w przypadku sugestii hipnotycznej. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ismena Napisano Lipiec 5, 2014 Share Napisano Lipiec 5, 2014 Świetnym przykładem jest reklama w reklamie, czyli są reklamy (oczywiście, takie postępowanie jest nielegalne, ale nie sposób jest, aby odpowiednie organy przejrzały dokładnie każdą reklamę, która jest emitowana w tv), które mają na celu oprócz reklamowanie jednego produktu zareklamowanie także drugiego, który na pierwszy rzut oka jest niewidzialny, ponieważ został dobrze ukryty lub zamaskowany. Przedstawię na przykładzie, jest reklama kawy, reklamują ją dwie młode, roześmiana kobiety, siedzą sobie w kawiarni, rozmawiają i popijają kawę, nagle jedna z nich sięga do torebki i robi, to tak niefortunnie, że cała zawartość torebki rozsypuje się na podłogę, oczywiście my jako odbiorcy w tv nie zdążymy świadomie zarejestrować co było w tej torebce, ale przy zwolnionym tempie, kiedy reklama jest analizowana wychodzi na jaw, że z torebki między innymi wypadły prezerwatywy. Twórcy reklam posiadają wielkie umiejętności i wiedzą co zrobić, aby skutecznie manipulować ludźmi. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oska Napisano Luty 7, 2015 Share Napisano Luty 7, 2015 Dokładnie wygląda to tak : "Klatki podświadomości Inną formą bezpośredniego oddziaływania na świadomość człowieka jest używanie tzw. klatek podświadomości, czyli pojedynczych zdjęć umieszczanych w filmie. Za wynalazcę tej metody manipulacji człowiekiem uważany jest właściciel agencji reklamowej "Subliminal Projection Company Inc.", James M. Vicary, który na konferencji prasowej w dniu 12 września 1957 zaszokował opinię publiczną twierdzeniem o niesłychanej skuteczności tej nowej metody reklamowej. Vicary poinformował, że wyświetlenie krótkich, trwających "trzy tysiączne sekundy" tekstów reklamowych w czasie projekcji filmu miało wywołać znaczne zmiany w zachowaniu widzów. Niektórzy autorzy podają w wątpliwość, czy używanie podprogowej reklamy faktycznie miało miejsce. Problem polega też na trudności pokazania reklamowego napisu przez 3/1000 sekundy w projekcji filmu, w której obrazy przesuwają się z prędkością 24 klatek na sekundę. Na temat skuteczności stosowania klatek podświadomości istnieje szereg empirycznych badań. Ta technika manipulacyjna wykorzystuje zjawisko progu recepcji w ludzkich zmysłach (głównie wzroku i słuchu). Zbyt słaby lub zbyt szybki bodziec nie jest świadomie postrzegany przez człowieka. Ocena skuteczności balansuje między tezami psychofizyki i psychoanalizy. Wg psychofizyki bodźce są tym skuteczniejsze, im są lepiej postrzegane. To stwierdzenie jest argumentem za tradycyjną, świadomie postrzeganą metodą komunikowania. W myśl tez psychoanalizy metoda podświadoma jest skuteczniejsza, ponieważ świadomości przypisuje się funkcję kontrolującą i hamującą pewne zachowania. Nie wdając się w szczegółową analizę badań oraz przypominając o prawnym zakazie używania klatek podświadomości w projekcjach filmowych, stwierdzić można, że skuteczność manipulacji za pomocą klatek podświadomości nie jest nieograniczona. Badania potwierdzają, że za pomocą podprogowego postrzegania można np. aktywizować istniejące pierwotne potrzeby (pragnienie lub łaknienie). Nie mają one jednak bezpośredniego wpływu na decyzje podejmowane przez widzów." źródło : http://www.opoka.org.pl/varia/sekty/oroznychformachmanipulacjiczlowiekiem.html# Cytuj "Gdy czegoś gorąco pragniesz cały Wszechświat działa potajemnie by udało Ci się to osiągnąć" P.C. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marika Napisano Listopad 20, 2015 Share Napisano Listopad 20, 2015 3 sekundy to tak naprawdę ogrom czasu dla naszej podświadomości. Te przekazy są najczęściej w zwolnionym tempie, co pozwala na ich wyłapanie przez podświadomość. To tak jakbyśmy własny głos odtworzyli w zwolnionym tempie, tak to właśnie działa. Patrząc na reklamę wydaje nam się, że widzimy tylko to co ona przedstawia, czyli np., szczęśliwą rodzinkę jedzącą kurczaka w najnowszym przepisie na ... Jednak, to błędna teoria. Tak naprawdę w tym czasie podświadomość, rejestruje wszystko to co jest w tle, czego zmysł wzroku, słuchu nie wyłapuje, bo i nie koncentrujemy się na tym świadomie. Stąd tak dużo reklam i to właśnie w najistotniejszych, najciekawszych momentach. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Dołącz do rozmowy
Możesz zacząć pisać teraz i zarejestrować się później. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.